fredag den 14. august 2015

Storebælt 13.08.15

Næsten vindstille, sjældent i Storebælt. Høj sol og varme. Havde besluttet at turen skulle gå til Sprogø for at se om der var en enkelt hø. Da jeg nærmede mig, så jeg et spændende område på den nye kortplotter, som måtte af prøves. Det gav nogle pæne makreller, den største på 43 cm, hvilket er personlig rekord. Også en del hornfisk, der dog blev udsat i gen. Føj hvor de lugter.
Ved Sprogø var den plads jeg ville fiske på, optaget. Så lå 300 meter derfra og kaste fiskede. Ret hurtig var der hø i overfladen og havde en lille følger. Ret efter 3 meter fra båden, kom der en stor hø ind fra det dybere vand, på jagt efter blinket. Desværre blev den skræmt af båden. Ville ellers have været personlig rekord vil jeg tro, den var stor.
Dørgede ligt rundt med dipsy og fik nogle store hornfisk, de kom i køletasken, virkelig flotte horn og ikke de små der ellers er i million vis af for tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar